Zajímavosti


Stola GTS

>>pár dalších obrázků v náhledech níže<<

Designové studio Stola vzniklo v roce 1919 a od té doby se stará o tvorbu nejrůznějších konceptů nebo jen návrhů všeho, co má čtyři kola. O tom, že tahle turínská společnost patří k tomu nejlepšímu, snad svědčí i jejich spolupráce s deseti automobilkami a následná tvorba sedmačtyřiceti konceptů za posledních deset let, které jsme mohli vídat na všech světových autosalonech. Už před dvěma lety ukázali, že spojení německé techniky a italského designu vážně funguje ma jedničku, to když světu představili limitovanou sérii Porscheho Boxsteru s označením Stola S82. Něco podobného představuje jejich nový výtvor, jen s tím rozdíílem, že namísto otevřeného roadsteru měla v tomto případě Stola namířeno na vysloveně sportovně střižené kupátko, které jen podtrhne historickou hodnotu značky. Určitě je vám jasné, nebo si to možná pamatujete z minula, že i tentokrát jim jako základ posloužilo pro tento rok mírně přepracované Porsche Boxster.


Lidé od Stoly to vzali pěkně od podlahy. naprosto přepracovali jeho přední část, která teď nese mohutnější nárazník, světla Boxsteru dostala rozměrné, do barvy karoserie lakované kryty zvýrazňující oválný tvar jeho očí, naopak uadní část v oblasti blatníků byla rozšířena a kvůli agresivitě a lepšímu přístupu vzduchu k sání motoru se na nich objevilo i žebrování. Zadní část Boxsteru se vytáhla o pořádný kus dál, nechybí tu ani dvojice mohutných výfuků nebo nápaditě řešený spoiler. Nejradikálnější změnou tohoto kousku ješ však jeho střecha, místo plátěné stahovaccí mu totiž dala Stola do vímku pevnou, kterou pak stejně jako celé auto oblékli do světle modrého laku. Přes střed potom ještě přetáhli oranžový pruh jako u závodních speciálů Porsche ze sedmdesátých let.

To celé se pak posadilo na osmnáctiopalcová kola s pneumatikami vpředu s rozměrem 225/40 a vzadu dokonce 275/3. Pod nimi se ukrývají větší kotouče brzd, vpředu s průměrem 332 mm, vzadu 328 mm, a jestli jste minule četli pozorně, pak vám neuniklo, že tyhle maličkosti nejsou jen pro parádu, o pohon tohohle skvostu se totiž stará 3,6 litrový šestiválec původně pohánějící větší 911, který ovšem díky přeplňování ze sebe umí, jak se nakonec ukázalo, dostat 480 koní! S lehkou Stolou GTS s pohootvostní hmotností 1260 kg cvičí opravdu slušně, na stovku se tak GTS umí dostat za impozantních 3,9 s, na dvoustovku za 11,5 s a maximálka lehce přesahuje 300 km/h.
Stola by měla vyrobit velmi omezený počet modelu GTS. Cena vozu není přímo určena,zaleží na vzájemné dohodě.

 


<<Zpět
Hlavní stránka
webzdarma.cz