911 GT3 RS

(2003)


Výroční model, ke čtyřicátému výročí modelu 911, GT3 RS, byl postaven na základech prakticky toho nejlepšího, co v té době Porsche mají : odlehčeném a k dokonalosti vyladěném modelu GT3. Nelze se ovšem dívat na jeho papírové výkony, ve sprintu ho bezproblémů dá Turbo a podá si ho i gétédvojka, jenže tohle není auto na denní ježdění. Je to sběratelský kousek, který se bude nejlépe cítit na okruhu. Závodní oddělení Porsche ho několik dlouhých týdnů ladilo na Nurburgringu, jen aby bylo co nejrychlejší, schopnosti v zatáčkách jsou přece víc než surová síla a hlad po spolykaných kilometrech.
Vůz navazuje na schopnosti a úspěchy devětadvacet let staré Carrera RS z dvaasedmdesátého roku, proto má i její válečné barvy. Všechny GT3RS tedy v jedné barvě - jasně bílé, rychlý pruh na náraznících a popiska na boku včetně částečně zabarvených litých kol budou v červené nebo modré.


Zdá se, že 3.6 litrový šestiválec z modelu GT3 byl vyladěn až na samou hranici svých možností. Dává stále výkon 381 koní. Jeho maximum vyletělo až k úctyhodným 8200 otáčkám a jeho snažení a chuť doprovází skvělý staccatový doprovod dvou výfuků. Ale zvuk nového eresy není jen o tom, všechno podmalovává ještě kvílení a svist přímého sání pod velkým zadním karbonovým křídlem, které eresu dává potřebný přítlak ve vysokých rychlostech.


Ereso má karbonovou kapotu, rádio a klimatizace dostaly dovolenou, zadní skleněné okno bylo vyměněno za plastové, a to všechno znamená padesát kilo váhy dolů. A pozor, to ho srovnáváme s odlehčeným modelem Club Sport GT3! Trubkový ochranný rám je u tak extrémního auta nutností a vítaným společníkem, ale i s ním a devadesátilitrovou nádrží natankovanou až po okraj váží GT3 RS skvělých 1360 kilo! Váha a nové nastavení podvozku se projevilo především na lepším chování auta a jeho ovladatelnosti, stokilometrový sprint totiž RS zvládá za 4,4 vteřiny, tedy na chlup stejně jako sériové GT3, mnohem zajímavější je ale hodnota zrychlení z nuly na dvoustovku, na to eresu stačí pouhých čtrnáct vteřin. No a maximálka je dostatečných 306 km/h.

Porsche počítá s výrobou omezené pouze dvousetkusé série.

Převzato z časopisu SPEED

 

Typ vozu Porsche 911 GT3 RS(typ 996)
Délka 4430 mm
Šířka 1765 mm
Výška 1305 mm
Rozvor náprav 2350 mm
Rozchod kol vpředu : 1465 mm, vzadu : 1480 mm
Pohotovostní hmotnost 1360 kg
Motor vodou chlazený plochý šestiválec, 3600 cc, vrtáníXzdvih 96X80 mm, rozvod DOHC, kompresní poměr 11,3 : 1, největší výkon 381 k/7200 min, největší točivý moment 385 N.m/4600 min
Převodovka šestistupňová s přímým řazením
Pohon zadních kol
Nápravy přední : MacPherson zadní : víceprvková
Největší rychlost 306 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,4 s
Celkový počet vyrobených kusů stále se vyrábí

<<Zpět
Hlavní stránka