Porsche Cayenne (2002-stále se vyrábí)


 


Významný okamžik v historii firmy. Takto lze nazvat uvedení tohoto SUV. Až do této doby bylo Porsche výrobcem výhradně sportovních kupé. Hlavním důvodem tohoto odvážného kroku byl zřejmě rostoucím zájem trhu o lehká terénní vozidla. Je třeba říci, že Cayenne svůj původ nezapře. Stačí jen říci: osmiválec, 4.5 litru, twin turbo, výkon 457 koní(331 kW) a zrychlení z nuly na sto za 5,6 s (verze Turbo) což jsou na SUV velice slušné hodnoty. Do výroby se také dostane i slabší verze S ochuzená o turbodmychadlo jenž se liší pouze ve výkonu 340 koní(250 kW) a zrychlením z nuly na sto za 7.2 s. Obě verze lze od sebe rozeznat mírně odlišnými předními sacími otvory a dvěma páry výfůkových potrubí v případě verze Turbo. Jinak oba vozy disponují šestistupňovou převodovkou a u verze Turbo sekvenčním řazením Tiptronic S, uzávěrou diferenciálu a asistenčním systémem PSM. Samozřejmostí je pohon všech kol, se kterým má firma Porsche dlouholeté zkušenosti a patří v této oblasti k absolutní špičce což dokazuje například legendární model Porsche 959, který byl průkopníkem v této oblasti.

V roce 2004 byla představena nejlevnější šestiválcová varianta. Vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru měl výkon 250 koní a točivý moment 310 N.m. Jeho maximální rychlost byla "pouze" 214 km/h.


<<Zpět
Hlavní stránka